Na vizuální vyhledávací platformu Pinterest jste už určitě přišli.  Bud‘ z doslechu, nebo při googlení konkrétní věci pro vaši inspiraci. Víte ale (z obchodního pohledu)  pro koho, a s jakou sílou Pinterest nejlépe funguje? Jak z Pinterestu vymačkat co nejvíc? Co to jsou reach piny?  Proč úspěšným tvůrcům čučavých pinů proudí několik let posobě i přes jeden pin stovky návštěv na web? 

Zvu vás na můj první díl P I N T E R E S T rubriky s názvem Jak funguje Pinterest. Dnes píši stručně o mazaných funkcích na  Pinterestu a síle rich pinů.

Mohli jste například googlit velikonoční dekorace,  nebo podzimní tvoření. A hned z první pozice nalezených výsledků na Google  jste se dostali na Pinterest stránku. Načetl se vám Pinterest feed a vy viděli  nejkvalitnější piny (s obrázkem), odkazující do článků na webech.

Jaký potenciál má Pinterest, jak funguje, k čemu slouží  a čím obohacuje návštěvníky i obchodní účty?
Od roku 2012 – vzniku platformy  Pinterest, stále mnoho lidí vnímá tento vizualní nástroj k vyhledávání prakticky čehokoliv, stále úplně jinak než by měli.

Pinterest je mylně považován za jednu ze sociálních sítí, kde uživatelé mohou jen vkládat obrázky ze svých kamer a fot’áků za účelem sdílení s ostatními.

Myslím, že právě proto je snadná orientace na Pinterestu a jeho přínosná hodnota tolik vzdálena českému uživateli. Jste v této skupině i vy?

 

Zde jsou pro vás informace o Pinterestu:

  • co je to Pinterest
  • jak Pinterest funguje ve skutešnosti
  • k čemu Pinterest nejlépe využívat a komu nejvíce poslouží
  • jak z Pinterestu vymáčknout peníze

# Co je to Pinterest?

 

(Především pro koncové uživatele) je Pinterest vizuální vyhledávač, který komunikuje v jakémkoliv jazyce. Tento vyhledávač uživatele přivede do cíle na základě třeba i pouze jednoho klíčového slova. Tak například. Zadá-li do fultexu (vyhledávací lišta) jedno slovo mango.  Pinterest následně vykreslí menu dle nejčastěji hledaných odvětví s mangem – design, dekorace, recepty, smooties, dezerty, co je to mango, logo, ilustrace atp. Cesta k hledaným pinům následně může vést ještě do podkategrií, hlouběji a hlouběji. 

Pinterest je vyhledávač! Je to místo, kde si lidé začali plánovat svou budoucnost. ,,Co si vyrobí, co dají do bytu, na sebe, kam pojedou na dovolenou, jaký nový recept vyzkouší, jak začít pečovat o své zdraví“. Firmy a prodejci mají na tomto místě k zákazníkům mnohesi m blíže než kdekoliv jinde.

Na straně druhé, pro výrobce, firmy, blogery a obchody je Pinterest účinný nástroj pro zvýšení viditelnosti na místech kde to má opavdu smylsl, .počtu nových stoupencú a posílení prodeje služeb i zboží.

Pro snadné. pochopení jak se ve skutečnosti Pinterest chová a o čem je.
Od roku 2010 je Pinterest nejrychleji rostoucí sociální platformou. Má více jak 250 milionů uživatelů, 175 miliard pinů a 3 miliardy nástěnek. V česku samotný Pinerest je na rapidním vzestupu. Screen z Google Trend k dnešnímu datu je jeden z více prokazatelných důkazů.

Jak Pinterest funguje?

 

Vyhledávání na Pinterestu funguje podobně jako na Google. 

Vše co lidé na Pinterestu vyhledají si mohou uložit na své pojmenované nástěnky. Uložený obsah může být různorodý podle vkusu uživatele. Od DIY (ruční výroby), přes recepty, až po luxusní kabelky.
Každý příspěvek je prezentován ,,pinem“, ten zahrnuje obrázek, popis a odkaz na webovou stránku, odkud fotka z příspěvku pochází. Klikne-li uživatel v detailu pinu na tlačítko Navštívit (url adresu), dostane se do článku na blogu, či detailu produktu na eshopu.

Odkud se berou piny?

Piny – obsah na Pinterest mohou přidávat jak samotní uživatelé, tak firmy a eshopy. Svůj web uživatel ani nepotřebuje, chce-li přidat pin. Přidat pin může z jakéhokoli webu zkopírováním odkazu či pomocí Pinterest pluginu ve vašem prohlížeči. Nové piny vidí fanoušci profilu uživatele na domovské stránce Pinterestu a ve výsledcích hledaného dotazu. Jste-li firma, můžete vytvářet vlastní piny pro zvýraznění produktů a budovat tak povědomí o značce a posilovat vyšší prodejnost.

Připíchněte svou inspiraci na nástěnku.

Nástěnky jsou pro vaše piny, fungují jako rozcestník vašich zájmů.

Řekněme. že máte několik tématických okruhů: móda, bydlení, jídlo, sport. Aby jste se v moři vlastních pinů vy i vaši fanoušci neztratili, tak si vytvoříte jednotlivé nástěnky. Ty pojmenujete a uspořádáte  podle svých potřeb, zájmů. Do nástěnek můžete přidávat i podkategorie. Jste-li bloger, firma, či eshop uspořádejte nástěnky primárně podle zájmů a sezónního období.

# K čemu lze Pinterest využívat a pro koho je přínosem

 

Pinterest jakožto vyhledávač tématického obsahu je jedinečný nástroj pro nalezení informací všeho druhu.
Uživatelé díky Pinterestu naleznou cestu k novým trendům,technologiím, návodům jak například postavit dům krytý zeminou, nebo mohou objevovat vzdělévací kurzy, produkty, knihy, hudbu a i videa. Blogeři díky Pinterestu přivádějí na své weby větší počet návštěvníků. Internoví prodejci mohou díky Pinterestu budovat databázi kontaktů, zvyšovat viditelnost a prodej produktů.

 

# Jak díky Pinterestu začít vydělávat a zvyšovat tržby

 

Protože je Pinterest vyhledávač, je zde vysoká příležitost prodat téměř cokiliv – pokud víte jak na Pinterest reklamu. Prodej zboží a služeb díky tomuto místu funguje zcela odlišným způsobem než kdekoliv jinde. Vzhledem k tomu. že se jedná o vyhledávač který využívají převážně tvořiví lidé s vlastním vkusem, a okruhem zájmů,  je třeba podle toho postupovat. Vytvořené nástěnky a piny musí mít svůj promyšlený systém včetně všech potřebných prvků, aby vaše piny byly na viditelných pozicích.
Na Pinterestu můžete vyděláfat i s provizním systémem Affiliate a nepotřebujete k tomu ani vlastní web. Ještě před tím je ale třeba si vybudovat relativně vysokou fanouškovskou základnu. Máte-li vysoký počet fanoušků na svém Pinterest profilu, stačí jen šikovně propagovat produkt, produkty z affiliate programu který jste si vybrali.

Pomozte mi

U tohoto článku ,,Jak funguje pinterest‘‚ mně zajímá váš názor, vaše zkušenosti. Múžete mi prosím poslat email nebo na konci tohoto článku napsat komentář.